Прогнози розвитку ринку кредитування і краудфандінг

Прогнози розвитку ринку кредитування і краудфандінг

"Активне поширення платформ для краудфандингу зараз може привести до того, що у майбутньому вони стануть чудовою альтернативою традиційним фінансовим установам" — саме так міркували аналітики, коли такі сервіси почали з'являтися у мережі. Але на даному етапі розвитку вони все більше нагадують експеримент, результат якого залежить від здатності врегулювання ризиків. 

Буквально п'ять років тому краудфандинг як галузь кредитування сприймався як спосіб позбутися від роботи із банками, перестати збирати величезну кількость паперів, великих комісійних ставок і необхідності доводити, що дана сума позики дійсно необхідна. Однак, через деякий час галас трохи стих і тепер стало зрозуміло, що повністю замінити систему кредитування не так вже й просто. 

Детальніше про те, що таке краудфандинг, наскільки актуальний цей сегмент фінансових інструментів для українців і чи зможе він замінити популярні сьогодні МФО — далі у статті. 

Поняття краудфандинга: що слід знати?


Краудфандінг у різних країнах сьогодні трактується по-різному. Сьогодні це сегмент кредитування, що включає у себе як надання класичних позик фізичним особам, так і більш складними варіаціями при яких кошти виділяються на фінансування соціальних проектів. Однак по суті, краудфандінг є варіантом збору коштів для зростання розвитку масштабних проектів або ініціатив. У європейській моделі такого варіанту фінансування інвестори можуть ще й отримати якийсь прибуток, якщо кошти були вкладені у малий бізнес. 

Хто може спробувати зібрати кошти?

Краудфандинг може стати відмінним варіантом для реалізації технологічних стартапів. Особливо реальна дана практика за кордоном. Адміністратори спеціальних майданчиків можуть перевірити наскільки сильно на даний момент такий продукт затребуваний на ринку. Варто відзначити, що у разі схвалення, збір коштів здійснюється через міжнародні майданчики, що дозволяє не тільки отримати максимальну суму, але і розширити клієнтську базу і ринок збуту. 

Фахівці стверджують, що на даному етапі розвитку сегмента краудфандинг в Україні, використовувати його як повноцінний варіант інвестування або маркетинговий інструмент ще не можна. Однак, знайти ідею,яка відмінно фкнкціонує, і створити ком'юніті зацікавлених людей, які допоможуть отримати крутий результат цілком можливо. 

Але, стартапи це не єдиний спосіб використання фінансових платформ. Ще одним варіантом ефективного використання є залучення коштів для відкриття крафтового виробництва. Саме такий варіант організації та фінансування зараз є досить актуальним. 

Якщо ви бажаєте залучити таким чином інвесторів для власного бізнесу, то першою та основною вимогою є ідея, яка була б цікава. Необхідно, щоб інші хотіли, щоб такий напрямок з'явилося у їх місті і було актуальним. Ідеально, якщо це буде соціальна місія, яка не тільки допоможе вирішити будь-яку проблему, а й створити нові робочі місця, облагородити навколишнє середовище та у цілому створити щось потрібне. Не менш важливим буде донесення до громадськості думки про спільну реалізацію ідеї, щоб змінити умови життя і фінансове становище кожного на краще. 

Досить яскравим у даному плані є проект People Place у Львові. Концепція полягала у створенні цікавої локації для городян і гостей міста. Ідея була відмінно сприйнята інвесторами і за досить короткий термін вдалося зібрати 174 тис. гривень, що виявилося навіть більше першочегово розрахованого бюджету. 

Чи може краудфандинг конкурувати із МФО?

Це досить спірне питання, так як мікрофінансові організації на даному етапі є більш розвиненим сегментом і користуються великою популярністю.

Ринок швидкого кредитування активно розвивається та із кожним днем компаній стає все більше, а умови співпраці — більш приємними. Найближчим часом в Україні планується прийняття спеціального закону, який би повністю врегулював діяльність мікрофінансових організацій, встановив ліміти на процентні ставки. У цілому, сегмент кредитування активно вдосконалюється:

  1. Збільшується сума, яку організації готові видати клієнтам для особистих потреб або відкриття малого бізнесу. На сьогоднішній день це близько 100 тисяч гривень із середнім терміном виплати протягом трьох місяців або півроку. По суті це формування нового сегменту довгострокових позик на хороших умовах. 

  2. Нові клієнти можуть скористатися спеціальною послугою мікропозик під 0,01%, яку на сьогоднішній день представляє понад 15 авторитетних сервісів у країні. 

  3. Розробляються програми лояльності і бонусів, які роблять позики ще більш вигідними. 

  4. Зростає рівень лояльності по відношенню до клієнта і тепер отримати кошти без збору величезної купи документів може практично кожен бажаючий. Згідно зі статистикою за останній рік, схвалення мікропозик отримали 8 із 10 користувачів, які залишили заявки. При цьому необхідність мати ідеальну кредитну історію відходить на другий план. 

  5. Мікрофінансові організації пропонують грейс-періоди протягом п'яти днів і можливість пролонгації позики. При цьому додаткові комісії і штрафи відсутні, досить виплачувати тільки нараховані відсотки. 

З огляду на все вищесказане, можна зробити висновок, що краудфандинг як спосіб отримання інвестицій на сьогоднішній день досить сумнівний, принаймні у варіанті, існуючому сьогодні. Якщо у майбутньому майданчики будуть доопрацьовані із технічної точки зору, щоб інвестори і позичальники знаходили один одного, то є ймовірність будь-яких змін.

Підводячи підсумки, варто зазначити, що знайти вигідну позику для розвитку малого бізнесу сьогодні можна через онлайн-сервіс Grivni: надійні компанії, велика програма лояльності і кращі умови на ринку. 

Знайдіть найкращі кредитні пропозиції 2021 року на Grivni

Знайдіть найкращі кредитні пропозиції 2021 року на Grivni

  • індивідуальні пропозиції
  • 1 унікальний підбір
  • ніяких комісій

Отримай кредит на картку з будь-якою кредитною історією!